Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Dyrekcja

Zakres działania dyrektora

Na czele Biblioteki stoi dyrektor, który kieruje jej działalnością, reprezentuje ją na zewnątrz, oraz wykonuje uprawnienia pracodawcy i jest zwierzchnikiem służbowym w stosunku do zatrudnionych w niej pracowników.

  1. Dyrektor odpowiada w szczególności za:
    1. realizację zadań statutowych Biblioteki i opracowanie strategii rozwoju Biblioteki,
    2. współpracę z władzami samorządowymi,
    3. gospodarkę finansową, w tym gospodarowanie mieniem Biblioteki,
    4. politykę kadrową,
    5. warunki pracy, bhp, zabezpieczenie ppoż., oraz inne zadania wynikające z przepisów szczególnych,
    6. ochronę danych osobowych,
    7. udostępnianie informacji publicznej.

Dyrektor ponosi odpowiedzialność za działalność Biblioteki, w tym w szczególności za:

  1. W zakresie organizacji i funkcjonowania Biblioteki:
      1. opracowanie i realizację planów działalności podstawowej i finansowej oraz za sprawozdawczość w tym zakresie,
      2. podejmowanie decyzji dotyczących rozwoju lub zmian w sieci,
      3. tworzenie, łączenie i likwidowanie komórek organizacyjnych Biblioteki oraz ustalanie ich organizacji wewnętrznej, z zastrzeżeniem kompetencji Organizatora w tym zakresie,
      4. wydawanie regulaminów i zarządzeń we wszystkich dziedzinach organizacji pracy, obowiązków pracowników i zasad funkcjonowania Biblioteki,
      5. zatwierdzanie planów inwestycyjnych,
      6. prawidłową organizację pracy w Bibliotece,
      7. imienne upoważnianie pracowników do wykonywania określonych zadań,
      8. powoływanie stałych komisji i ustalanie ich składu osobowego,
      9. kontroli,
      10. rozpatrywanie skarg na podległych pracowników,
      11. egzekwowanie od podległych pracowników obowiązku udzielenia w formie ustnej lub pisemnej niezbędnych informacji i wyjaśnień, jak również udostępnienia do wglądu dokumentów i wyliczeń będących źródłem tych informacji,
      12. egzekwowanie od pracowników usunięcia w wyznaczonym terminie nieprawidłowości dotyczących m.in. przyjmowania, wystawiania, obiegu i kontroli dokumentów
      13. występowanie do Organizatora w sprawach dotyczących funkcjonowania Biblioteki,
      14. stosowanie zarządzeń, instrukcji, wytycznych i poleceń Organizatora,
      15. realizację zadań wynikających z innych aktów prawnych,
  2. W zakresie organizacji pracy i spraw pracowniczych:
    1. zatrudnianie, awansowanie i zwalnianie pracowników oraz wykonywanie wobec nich innych uprawnień i obowiązków, jakie przysługują pracodawcy,
    2. wyróżnianie, nagradzanie lub karanie pracowników zgodnie z Kodeksem pracy, Regulaminem pracy, Regulaminem wynagradzania,
    3. podział etatów na poszczególne komórki organizacyjne,
    4. ustalanie zakresów obowiązków pracowników oraz trybu załatwiania spraw,
    5. udzielanie urlopów pracownikom, w sposób gwarantujący prawidłowe funkcjonowanie Biblioteki.
  3. W zakresie spraw finansowych:
    1. całość gospodarki finansowej, w tym podejmowanie decyzji w sprawach dotyczących realizacji wydatków budżetowych,
    2. zatwierdzanie planu finansowego i dokonywanie przesunięć środków finansowych przy współpracy z głównym księgowym,
    3. zatwierdzanie sprawozdań finansowych oraz zatwierdzanie planów i sprawozdań merytorycznych, określanie zasad, według których mają być wykonywane prace niezbędne do zapewnienia prawidłowości gospodarki finansowej, księgowej i sprawozdawczości finansowej,
    4. przestrzeganie zasad racjonalnego gospodarowania budżetem Biblioteki,
    5. należyte gospodarowanie etatami i funduszem płac,
    6. gospodarowanie zakładowym funduszem świadczeń socjalnych.

 

Funkcję dyrektora w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Piotrkowie Trybunalskim sprawuje mgr Renata Wojtczak.


 

Oświadczenie majątkowe Dyrektora Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Adama Próchnika w Piotrkowie Trybunalskim znajduje się pod linkiem: https://www.bip.piotrkow.pl/index.php?idg=17&id=1032&x=131

Podmiot udostępniający informację:
Miejska Biblioteka Publiczna im. Adama Próchnika w Piotrkowie Trybunalskim
odpowiada: Agnieszka Wojtaś
data: 13-07-2020
wytworzył: Agnieszka Wojtaś
data: 13-07-2020
data: 13-07-2020
Dziennik zmian strony

Wszystkie wersje tej strony:

W celu uzyskania dostępu do wersji archiwalnej strony skontaktuj się z redaktorem.

  • 13-07-2020 - Edycja treści
  • 06-04-2016 - Edycja treści
  • 19-03-2015 - Uwzględnienie wytycznych WCAG 2.0
  • 20-11-2010 - Utworzenie treści

Statystyka odsłon tej strony:

Łączna liczba odsłon wszystkich wersji tej strony: 1985